Cílem evaluace vzdělávacího procesu na ČZU je prohlubovat a zefektivňovat systém vnitřního hodnocení kvality vzdělávací činnosti ČZU v bakalářských a navazujících magisterských studijních programech a v celoživotním vzdělávání. Evaluační procesy vychází z Dlouhodobého záměru vzdělávací, vědecké, výzkumné, inovační a tvůrčí činnosti ČZU v Praze a implementují mezinárodní principy prestižní sítě evropských univerzit ELLS (Euroleague for Life Sciences), jíž je ČZU členem.
Realizací a metodickým řízením evaluace vzdělávacího procesu napříč všemi součástmi ČZU je pověřen Institut vzdělávání a poradenství. IVP v průběhu akademického roku pracuje s rozmanitými evaluačními nástroji, jejichž pomocí zejména:
· zjišťuje názory studentů a pedagogů na průběh a podmínky výuky,
· provádí zpracování a analýzu získaných dat,
· průběžně poskytuje zpětnou vazbu subjektům, které jsou do evaluačního šetření zařazeny,
· nalézá souvislosti, které by mohly objasnit příčiny zjištěného stavu.
IVP výsledky za každý akademický rok metodicky komentuje, navrhuje vhodná doporučení, publikuje je a předkládá vedení univerzity v souborné zprávě pod názvem „Analýza názorů studentů a pedagogů na výuku a podmínky výuky na ČZU v Praze“.